WIJ ZIJN EEN ONAFHANKELIJK BELGISCH MARKETINGBUREAU GESPECIALISEERD IN LOYALTY MARKETING.
Als experts in loyaliteitsstrategieën helpen wij u de relatie tussen uw klanten en uw merk te versterken op lange termijn.
Bij faxions ontwikkelen we loyaliteitsmarketingstrategieën van A tot Z, leveren we de technische tools en de uitzonderlijke inhoud om deze te implementeren en helpen we u om de impact ervan op uw bedrijf te meten.
Waar velen beweren dat je moet voorkomen dat klanten uw zaak langs de achterdeur verlaten, zeggen wij dat je je deuren moet open houden en je je klanten genoeg redenen moet geven om je trouw te blijven.
WAT DOEN WIJ
Bent u op zoek naar oplossingen om de relatie tussen je merk en je klanten te versterken? Dan bent u bij ons aan het juiste adres!
We bieden een breed scala aan diensten om je huidige en toekomstige klanten te bereiken en een taal te spreken die zij begrijpen en die er voor hen toe doet.
Jij en je klanten zijn het begin en het einde van alles wat we doen. Niemand kent je klanten immers beter dan jij.
Wij helpen u:
- Uw bestaande klantenbestand te behouden en verder te laten groeien
- Winstgevende relaties op lange termijn op te bouwen
- Aanwezig te blijven door een positieve impact te maken
- Van uw klanten ambassadeurs te maken
- Concurrerend te blijven in uw aanbod
- Meer te weten te komen over uw klanten
- Uw ROI en NPS score te verbeteren
- Uw bewezen resultaten te meten
- Op te vallen tussen de massa!
Spreekt dit u aan?
DEEL ONS UW BEHOEFTEN MEEEEN LOYALITEITSPROGRAMMA OP MAAT CREËREN
Omdat geen twee organisaties dezelfde zijn, geloven wij in oplossingen op maat van uw situatie en doelstellingen.
Het begint allemaal met een loyaliteitsaudit uitgevoerd door onze experten, gevolgd door een intensieve loyaliteitsworkshop met uw team.
Dit is de eerste stap naar een loyaliteitsprogramma waarmee u zich kan onderscheiden. We werken elk detail met u uit. U kan erop vertrouwen dat onze creatieve geesten met spannende ideeën komen.
De kers op de taart? We meten alles. Als inhoud koning is, dan is data zeker koningin!
Interesse?
EEN BESTAAND LOYALITEITSPROGRAMMA HERZIEN
Heeft u reeds een loyaliteitsstrategie, maar levert die niet de gewenste resultaten op? Besteedt u té veel energie aan een programma dat niet werkt?
Dan is het tijd om erover te praten, bij voorkeur met experten. Laat ons stellen dat we iemand in gedachten hebben.
Faxions helpt je bij het identificeren van duidelijke doelstellingen en effectieve KPI’s. We bieden technische en digitale hulpmiddelen die aan uw behoeften voldoen en waarmee u uw bedrijfsdoelstellingen kan bereiken.
Heeft u interesse?
KANT-EN-KLARE LOYALITEITSPLATFORMS
Wenst u uw gloednieuw digitaal getrouwheidsprogramma te lanceren in slechts een paar weken tijd, met een redelijk investeringsbudget?
Stap dan in de wereld van onze kant-en-klare loyaliteitsplatforms. Ze zijn eenvoudig op te zetten, bieden een groot aantal krachtige tools en geven uw publiek automatisch toegang tot een uitgebreide catalogus met content met toegevoegde waarde.
Bovendien leveren we lokale content en eersteklas service aan uw klanten en uw team!
Meer weten?
UNIEKE ERVARINGEN & BELONINGEN
Vindt u dat uw klanten het beste verdienen? Dat vinden wij ook! Wil u dat tikkeltje extra doen voor hen? Wij ook!
In de loop der jaren hebben we een uitgebreid netwerk van partnerships opgebouwd in de Benelux. Van lokale partners tot internationale merken, wij hebben exclusieve toegang tot producten en diensten die ons in staat stellen om op maat gemaakte ervaringen en beloningspakketten uit te werken voor uw klantenbestand.
Ons motto: loyaliteit komt voort uit positieve emotie. We kijken ernaar uit om u te helpen momenten van positieve emotie te creëren die uw klanten met uw merk zullen associëren.
Op zoek naar iets anders?
cases
Een creatief en innovatief loyaliteitsprogramma om klanten te binden
Een creatief en innovatief loyaliteitsprogramma om klanten te binden
Ethias is een van de bekendste verzekeraars van België, gewaardeerd om zijn menselijke aanpak en zijn emblematische motto: ‘We zijn er voor jou’. Met een sterke identiteit die geworteld is in nabijheid en steun voor haar verzekerden, streeft Ethias er voortdurend naar om de klantervaring te vernieuwen en tegelijkertijd trouw te blijven aan haar waarden.
Wat was de behoefte van Ethias?
Ethias stond voor verschillende uitdagingen: de wens om het opzegpercentage te verlagen, de noodzaak om de interactie met haar polishouders positiever te maken en de noodzaak om loyaliteit te belonen zonder buitensporige kosten te maken. Het loyaliteitsprogramma moest ook bestaande klanten aanmoedigen om andere verzekeringsproducten te ontdekken en nieuwe klanten aantrekken, terwijl het trouw bleef aan de geest van lokale service.
Welke oplossing stelden wij voor?
“In 2022 lanceerden we samen Ethias Bonus, een uitgebreid loyaliteitsprogramma dat de merkbelofte belichaamt: ‘We zijn er voor jou’.
Het doel van dit programma is drieledig:
- Trouwe klanten belonen met kortingen van partners in verschillende sectoren, zoals beveiliging, sport en vakanties, in lijn met de waarden van Ethias.
- Bestaande klanten aanmoedigen om zich te abonneren op andere Ethias verzekeringsproducten, door hen relevante voordelen aan te bieden die afgestemd zijn op hun behoeften.
- Nieuwe klanten aantrekken door unieke toegevoegde waarde te bieden via speciale aanbiedingen en aantrekkelijke initiatieven.
Het Ethias Bonus programma is niet alleen een voordelenplatform, het is ontworpen om een nauwe relatie met polishouders te onderhouden door tijdelijke acties te organiseren rond thema’s die Ethias dierbaar zijn, zoals wedstrijden, enquêtes of evenementen rond veiligheid en welzijn.
Het doel is ook om het platform verder te ontwikkelen om het beter te integreren met het klantbeheersysteem van Ethias, om zo aanbiedingen te personaliseren en de gebruikerservaring verder te verbeteren.”
Welk resultaat behaalden wij hiermee?
Dankzij Ethias Bonus en effectieve communicatie heeft Ethias een daling gezien in het churnpercentage en een verbetering in de acceptatiegraad voor andere verzekeringsproducten. Bovendien wordt het platform een strategisch instrument voor het aantrekken en behouden van nieuwe klanten, terwijl het imago van nabijheid van het merk wordt versterkt.
Aantal gebruikers verdubbeld in een jaar activiteit
35.000 reacties op de enquête over het thema vakantie in 2024
Laten we samen de loyaliteit van jouw klanten vergroten
Voordelen voor de supporters van de club sinds 2021
Voordelen voor de supporters van de club sinds 2021
Yellow Red Koninklijke Voetbalclub Mechelen – afgekort KV Mechelen – is een Belgische professionele voetbalclub gevestigd te Mechelen (provincie Antwerpen) die uitkomt in de Jupiler Pro League (Belgische eerste klasse van het voetbal). De clubkleuren zijn uiteraard geel en rood.
Wat was de vraag van KV Mechelen ?
Door de inperking vanwege de Covid-19 pandemie in 2019 konden fans de wedstrijden van hun favoriete team niet meer bijwonen. De club kon ook geen abonnementen terugbetalen. Om de fans te bedanken voor hun niet aflatende steun, ging KV Mechelen op zoek naar innovatieve oplossingen.
Welke oplossing stelden wij voor?
Om een beetje positiviteit te bieden in deze sombere tijden, stelden we een oplossing voor die in lijn lag met de waarden van de club, namelijk ambiance, traditie, passie en trouw.
Het digitale voordelenplatform KVM Deals biedt niet alleen tal van voordelen op verschillende vlakken, maar ook specifieke en exclusieve aanbiedingen van sponsors en commerciële partners van de club. Op die manier voegt KV Mechelen nog een extraatje toe aan haar dubbele doelstelling: een band creëren binnen de supportersgemeenschap en er het hele jaar door zijn voor de fans, ook buiten het voetbalseizoen.
Als kers op de taart is de toegang tot het voordelenplatform 100% gratis voor iedereen met een account op kvmechelen.be en via een single-sign-on verbinding automatisch gekoppeld aan hun profiel.
Welk resultaat behaalden wij hiermee?
Het voordelenplatform KVM Deals werd bijzonder enthousiast onthaald bij de business partners van de club. Voor hen is het een geweldige manier om te communiceren met hun doelpubliek.
Ook de supporters heetten het platform een warm welkom : méér dan 4000 supporters én hun gezinnen zijn regelmatige gebruikers van de aangeboden voordelen.
2 aanbiedingen uit de top 5 van meest gekozen voordelen zijn afkomstig van business partners van KV Mechelen
1 abonnee op 10 is regelmatig gebruiker van het voordelenplatform
Ook ik wens van mijn klanten supporters te maken!
Een voordeelprogramma voor de medewerkers van de diverse ziekenhuizen van de groep CHIREC sinds 2021
Een voordeelprogramma voor de medewerkers van de diverse ziekenhuizen van de groep CHIREC sinds 2021
CHIREC (Centre Hospitalier Interrégional Edith Cavell) is een privaat zorgnetwerk dat consultaties, zorg en medische specialiteiten aanbiedt op verschillende locaties, waaronder het Delta Ziekenhuis te Brussel, het Ziekenhuis te Braine-l’Alleud en het Sint-Anna Sint Remi Ziekenhuis te Anderlecht.
Wat was de vraag van de CHIREC-groep?
Het CHIREC-netwerk bezat reeds een intern voordeelprogramma voor de personeelsleden. Dit kostte veel middelen en was alleen beschikbaar in de vorm van een lijst met deelnemende partners die per e-mail of via interne posters in de personeelsvertrekken aan de medewerkers werd meegedeeld.
De directie was op zoek naar een breder en effectiever voordeelprogramma dat de interne werkdruk zou verlichten.
Welke oplossing stelden wij voor?
Wij ontwikkelden een op maat gemaakt digitaal platform met tientallen voordelen waartoe alle medewerkers toegang hebben door een persoonlijke account aan te maken.
Ons aanbod omvatte de integratie van alle bestaande voordelen waarover het CHIREC-team reeds onderhandelde alsook de mogelijkheid tot integratie van alle toekomstige samenwerkingen.
Vandaag is het digitale platform chirecdeals.be uitgegroeid tot een uitgebreid getrouwheidsprogramma dat zich onderscheidt door de combinatie van standaard voordelen en voordelen op maat die nergens anders te vinden zijn.
Welk resultaat behaalden wij hiermee?
De overgrote meerderheid van de werknemers is nu geregistreerd en actief op chirecdeals.be. Mond-tot-mondreclame heeft intern zijn werk gedaan ter verspreiding van de bekendheid van het programma. Elke dag opnieuw wordt het bewijs geleverd dat het programma bijdraagt aan tevreden werknemers én aan hun welzijn op het werk én daarbuiten!
Interne tijdsbesparing van ½ voltijdsequivalent
Meer te weten omtrent oplossingen voor medewerkers!
Een digitaal platform om de coöperatieve activiteiten te centraliseren sinds 2015
Een digitaal platform om de coöperatieve activiteiten te centraliseren sinds 2015
Crelan is de grootste coöperatieve bank van België. Opgericht in 1937 door de Belgische staat, was haar rol destijds het verstrekken van leningen aan landbouwers. Vandaag de dag biedt Crelan een breed scala aan producten en diensten voor haar particuliere, zelfstandige en zakelijke klanten.
Wat was de behoefte van Crelan?
Als coöperatieve bank wil Crelan haar coöperanten graag bedanken voor hun vertrouwen door hen een VIP-behandeling aan te bieden in de vorm van voordelen op bancaire en niet-bancaire producten.
In deze context begon in 2015 de samenwerking tussen faxions en CrelanCo, de aandeelhouderscoöperatie van Crelan. Een bijzondere focus bij het voorstellen van een oplossing was om altijd de vier kernwaarden van de bank te benadrukken: verantwoordelijkheid, solidariteit, persoonlijke relaties en respect.
Welke oplossing stelden wij voor?
Vandaag de dag is deze samenwerking gebaseerd op een loyaliteitsprogramma met de naam CrelanCo Deals. Het programma biedt 295.000 coöperatieve aandeelhouders het hele jaar door exclusieve voordelen op verschillende gebieden.
Het CrelanCo Deals programma omvat een ‘restaurant programma’, dat goed bekend is bij de coöperatieve aandeelhouders en hen 15% korting geeft in meer dan 100 restaurants in heel België. Het voordeelprogramma wordt drie keer per jaar geüpdatet met een twintigtal nieuwe aanbiedingen, bij voorkeur lokale aanbiedingen, zodat coöperatieve aandeelhouders op elk moment van het jaar kunnen profiteren van voordelige aanbiedingen op verschillende gebieden.
Het digitale platform dat onze teams hebben opgezet en dat toegankelijk is via crelancodeals.be, is ook een hoeksteen van de marketingstrategie van Crelan. Het biedt plaats aan de traditionele fotowedstrijd voor de kalender van de bank, maar ook aan verschillende initiatieven om het coöperatieve leven binnen de bank te promoten.
Welk resultaat behaalden wij hiermee?
In 2023 genoten onze coöperatieve aandeelhouders van meer dan 12.000 maaltijden in onze partnerrestaurants, downloadden ze meer dan 50.000 kortingsbonnen, woonden ze al onze uitverkochte evenementen bij, enz. In totaal hebben we samen met Crelan in een jaar tijd meer dan 70.000 positieve contactmomenten gecreëerd!
12 000 maaltijden bij partnerrestaurants in 2023
50 000 kortingsbonnen gedownload in 2023
70 000 positieve klantenervaringen in 2023
Laten we onze oplossingen voor jou bespreken
WIE ZIJN WIJ?
Wij zijn specialisten in loyaliteits- en retentiemarketing. Wij ademen loyaliteit, denken loyaliteit, leven loyaliteit.
Wij zijn een team van unieke persoonlijkheden en gelijkgestemde zielen. Ieder van ons heeft zijn eigen talenten en specialisaties, maar tevens ook oog voor lokale en wereldwijde marketingtrends en digitale ontwikkelingen.
We hebben twee dingen gemeen: we zijn experts op ons vakgebied en de klant komt bij ons altijd op de eerste plaats!
ONS VERHAAL
Faxions, opgericht in 2008, is een marketingbureau gespecialiseerd in loyalty marketing gevestigd in Brussel.
Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van sterke loyaliteitsprogramma’s voor onze nationale en internationale klanten. Ons doel is om de band tussen merken en hun gemeenschap te versterken. We creëren voordeelprogramma’s die een echte toegevoegde waarde en reële koopkracht bieden.
We werken samen met méér dan 3.000 partners in de Benelux om geweldige content voor onze programma’s te creëren. We leveren datagestuurd bewijs van uitmuntendheid en werken met toptechnologie om wendbare loyaliteitsplatforms te bouwen. We omarmen gamification en ervaringen als onderdeel van ons aanbod en hebben een intern ondersteuningsteam inclusief telefonische klantendienst.
Wij maken van je loyaliteitsstrategie een eyecatcher om je authentieke merkidentiteit en doelstellingen te weerspiegelen.
ONZE MISSIE
Onze motivatie, passie en betrouwbaarheid stellen ons in staat om een duidelijke toegevoegde waarde te creëren voor onze partners. Uitstekende service en uw tevredenheid zijn niet enkel kortetermijndoelstellingen, maar tevens doelen op langere termijn. Dit betekent dat we een win-winsituatie creëren waar iedereen de vruchten van plukt.
Het is onze missie om zoveel mogelijk mensen toegevoegde waarde te bieden.
We streven naar de beste ervaring voor ieder publiek.
Hoe doen we dat? Door te luisteren. Door te begrijpen. Door oplossingen aan te bieden en te verwezenlijken.
Waarom doen we dat? Om echte toegevoegde waarde te genereren, voor u, voor uw bedrijf én voor uw klanten en medewerkers.
Door onze visie in de praktijk te brengen willen we de nummer één blijven in loyaliteitsmarketing en -strategie.
ONZE OVERTUIGINGEN
- We plaatsen mensen en hun geluk in het middelpunt van alles wat we intern en extern doen.
- We geloven in een ecosysteem van samenwerking.
- We geloven dat werken aan loyaliteit en toegevoegde waarde een absolute must is voor elk bedrijf.
- We omarmen digitalisering en gamification in onze concepten.
- We integreren emotie en beleving als trigger voor loyaliteit.
ONZE WAARDEN
Deze kernwaarden lopen als een rode draad door alles wat we doen.
Respect
Respect staat centraal bij faxions. Het komt uiteraard het eerst tot uiting tussen ons in het team. Het is ook een belangrijk element in onze relaties met onze klanten, hun klanten, onze partners en andere medewerkers. En we breiden dit uit naar onze werkplek en omgeving in bredere zin.
Klantenondersteuning
Bij alles wat we doen, stellen we de klant centraal. We streven naar een langdurige relatie met onze klant door te luisteren en een blijvende service van hoge kwaliteit te bieden.
Verantwoordelijkheid
Ieder van ons neemt de verantwoordelijkheid voor zijn of haar werk op een efficiënte en effectieve manier. In bredere zin nemen we ook onze economische, sociale en ecologische verantwoordelijkheden.
Flexibiliteit
In onze houding ten opzichte van het dagelijks leven en in onze werktijden zetten we ons in voor een flexibiliteit die zowel persoonlijk welzijn als professionele uitmuntendheid garandeert. We zijn er om elkaar te dienen en te helpen.
Enthousiasme
Onze passie en gedrevenheid komen tot uiting in het plezier dat we vinden in alles wat we doen: we zetten ons elke dag volledig in voor ons werk om beter te worden en sterker te groeien.
Authenticiteit
We vinden het belangrijk dat we onszelf kunnen zijn. Maar authenticiteit betekent ook dat we betrouwbaar en eerlijk zijn in alles wat we doen.
Inlevingsvermogen
Het is heel belangrijk dat we ons inleven in elkaar en in onze klanten. We willen immers meer zijn dan een gewone (zakelijke) relatie. Door rekening te houden met de emoties van alle mensen kunnen we streven naar een vertrouwensband in al onze relaties.
ONZE AMBASSADEURS
contact
Neem contact opTelefoon
Maatschappelijke zetel
Faxions bv
Esplanade 1, B 32, 1020 Brussel
BTW : BE 0806 888 164