Crelan is de grootste coöperatieve bank van België. Opgericht in 1937 door de Belgische staat, was haar rol destijds het verstrekken van leningen aan landbouwers. Vandaag de dag biedt Crelan een breed scala aan producten en diensten voor haar particuliere, zelfstandige en zakelijke klanten.
Wat was de behoefte van Crelan?
Als coöperatieve bank wil Crelan haar coöperanten graag bedanken voor hun vertrouwen door hen een VIP-behandeling aan te bieden in de vorm van voordelen op bancaire en niet-bancaire producten.
In deze context begon in 2015 de samenwerking tussen faxions en CrelanCo, de aandeelhouderscoöperatie van Crelan. Een bijzondere focus bij het voorstellen van een oplossing was om altijd de vier kernwaarden van de bank te benadrukken: verantwoordelijkheid, solidariteit, persoonlijke relaties en respect.
Welke oplossing stelden wij voor?
Vandaag de dag is deze samenwerking gebaseerd op een loyaliteitsprogramma met de naam CrelanCo Deals. Het programma biedt 295.000 coöperatieve aandeelhouders het hele jaar door exclusieve voordelen op verschillende gebieden.
Het CrelanCo Deals programma omvat een ‘restaurant programma’, dat goed bekend is bij de coöperatieve aandeelhouders en hen 15% korting geeft in meer dan 100 restaurants in heel België. Het voordeelprogramma wordt drie keer per jaar geüpdatet met een twintigtal nieuwe aanbiedingen, bij voorkeur lokale aanbiedingen, zodat coöperatieve aandeelhouders op elk moment van het jaar kunnen profiteren van voordelige aanbiedingen op verschillende gebieden.
Het digitale platform dat onze teams hebben opgezet en dat toegankelijk is via crelancodeals.be, is ook een hoeksteen van de marketingstrategie van Crelan. Het biedt plaats aan de traditionele fotowedstrijd voor de kalender van de bank, maar ook aan verschillende initiatieven om het coöperatieve leven binnen de bank te promoten.
Welk resultaat behaalden wij hiermee?
In 2023 genoten onze coöperatieve aandeelhouders van meer dan 12.000 maaltijden in onze partnerrestaurants, downloadden ze meer dan 50.000 kortingsbonnen, woonden ze al onze uitverkochte evenementen bij, enz. In totaal hebben we samen met Crelan in een jaar tijd meer dan 70.000 positieve contactmomenten gecreëerd!